antidumpingový
Slovo "antidumpingový" se týká opatření nebo politik, které mají za cíl zabránit nebo omezit dumping, tedy prodej zboží nebo služeb na zahraničním trhu za ceny nižší, než jsou běžné ceny na domácím trhu nebo výrobní náklady.
Antidumpingová opatření jsou obvykle přijímána vládami nebo mezinárodními organizacemi, aby chránily domácí výrobce před nekalou konkurencí ze strany zahraničních firem, které se snaží získat podíl na trhu pomocí dumpingových cen.
Tyto ceny mohou být natolik nízké, že poškozují domácí výrobce, kteří nejsou schopni konkurovat tak nízkým cenám. Antidumpingová opatření mohou zahrnovat zavedení antidumpingových cel, což jsou zvláštní daně na dovážené zboží, které mají za cíl vyrovnat cenový rozdíl a zabránit dumpingu.
Cílem antidumpingových opatření je zajistit spravedlivou konkurenci a chránit domácí výrobce před nekalými praktikami zahraničních firem.